תקודם הבנייה במתחמים מועדפים

    שלמה בן יוסף | צילום: אילוסטרציה 2 Comment on תקודם הבנייה במתחמים מועדפים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של שר האוצר לקידום בנייה במתחמים מועדפים לבנייה. החוק מתבסס על המלצות צוות 90 הימים שהוקם על ידי שר האוצר. מדובר במהלך מרכזי לטיפול בצורך בהגדלת כמות יחידות הדיור הנבנות בישראל, כחלק מהתמודדות הממשלה עם העלייה המשמעותית במחירי הדיור.

    על פי החוק, תיכנס לתוקפה הוראת שעה למשך 4 שנים עם אפשרות להארכה הקובעת כי יוקם מוסד תכנון חדש (ותמ"ל- ועדה לתכנית מועדפת לדיור) בעל סמכויות לאשר תכניות של עשרות אלפי יחידות דיור למגורים, בין היתר במרכז הארץ בזמן קצר יחסית. הוועדה תטפל בכל שלבי התכנית המאושרת, הליך שיקצר משמעותית את משך הזמן שבין איתור המתחמים שיפותחו לבין תחילת הבנייה. המהלך המוצע יהווה "מסלול מהיר" בנוסף למערכת הקיימת כיום בחוק התכנון, ולא יבוא על חשבון המשאבים הקיימים לרשות מערכת התכנון הרגילה המטפלת באישור תכניות, לרבות תכניות בנייה למגורים.

    קבינט הדיור בראשות שר האוצר יהיה בעל הסמכות להכריז על מתחם המיועד ליותר מ-750 יחידות דיור כמתאים ל"פרויקט דיור לאומי". לאחר ההכרזה על המתחם כמתאים, הטיפול בו יוכל לעבור לידיה של הותמ"ל. בפרויקטים שיטופלו במסגרת הותמ"ל יוקצו לפחות 30% מהדירות לדיור להשכרה ארוכת טווח, כאשר 15% מהן יהיו במחיר מפוקח ו-15% במחיר השוק. החברה הממשלתית לדיור להשכרה, דירה להשכיר, רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון יהיו רשאים להגיש לקבינט הדיור תכניות לצורך הגדרתן כ"פרויקט דיור לאומי".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      יש הרבה מה לעשות בנושא הדיור במקרו ובמקרו כדי למצוא פטרונות אמתיים צריך לדון מגזרית ולא לירות מהמותן כל פעם תכנית לא אחראית חדשה. לצרף את כל ראשי הנדל"ן עם ראשי מקבלי ההחלטות ראשי האוצר והבינוי ומקרקעי ישראל בארץ להציף את הבעיות ואח"כ להציע פתרונות ולקבל החלטות לתווך הקצר והארוך.

    2. 1

      רבותי תתעוררו זה לא מקדם לשום מקום
      הרי כול בר דעת מבין שעלות בנית דירה 70 מ"ר 3 חדרים בבניין קומות כולל הכול עד כלים סניטריים מסתכם ב – 250,000 אז למה קונים ב- 1,200,00
      מה שצריך זה להעריך את הנכס במחירו האמתי וכול האשמה מוטלת על השמאים שנותנים רשות לבנק לאשר סכום שכזה מופקע , לא יתכן שבנין בין יותר מ – 25 שנה עם מערכות חשמל ביוב וצנרת עכורים יימכר בדומה לבית חדש !